T’u dhuroni fëmijëve një fëmijëri të lumtur dhe të shëndetshme mund t’i ndihmojë ata për të pasur sukses në jetë. Por shumë prindër pyesin veten, si saktësisht të rrisin fëmijë të lumtur në botën e sotme?

Fëmijët e lumtur kanë një grup aftësish që i lejon ata të shijojnë lumturinë afatgjatë në jetë. Ata janë në gjendje të kalojnë kënaqësinë e menjëhershme në një përpjekje për të arritur qëllimet e tyre. Ju mund t’i ndihmoni fëmijët tuaj të zhvillojnë ato aftësi duke përshtatur zakone të shëndetshme, gjatë gjithë jetës. Në këtë shkrim po ju sjellim 10 mënyra për të rritur fëmijë të lumtur.

  1. Inkurajoni lojërat në natyrë

Mos e nënvlerësoni fuqinë e lojërave në natyrë. Vrapimi në bar, ngjitja në pemë, ulja në një lëkundëse dhe gërmimi në papastërti është e mirë për fëmijët.

Studimet tregojnë se aromat e lidhura me natyrën, si pisha, bari i prerë dhe livando mund të rrisin humorin e fëmijës suaj. Kështu që ju mund ta inkurajoni fëmijën tuaj të lexojë një libër jashtë ose të bëjë detyrat e shtëpisë në hyrje vetëm për t’i dhënë një nxitje të menjëhershme të lumturisë.

Loja në natyrë gjithashtu mund të përmirësojë aftësitë sociale tek fëmijët. Një studim i vitit 2017 i botuar në Journal of Science and Medicine in Sport zbuloi se fëmijët që rritën kohën e tyre duke luajtur jashtë rritën ndjeshmërinë, angazhimin dhe vetëkontrollin e tyre, të cilat janë aftësi shumë të rëndësishme sociale.

Fëmijët me aftësi më të mira sociale ka të ngjarë të gëzojnë marrëdhënie më të shëndetshme.

Një studim zbuloi se fëmijët me aftësi më të mira sociale gjithashtu kanë dy herë më shumë gjasa të shkojnë në universitet dhe më pak të ngjarë të përjetojnë abuzim me substancat, mbipeshën dhe dhunën. Pra, kthejini lojërat në natyrë në një zakon të përditshëm. Edhe kur moti nuk është i mirë, inkurajoni fëmijët tuaj të ngasin biçikletat e tyre, të luajnë me fëmijët e lagjes dhe të vrapojnë në natyrë.

  • Kufizoni kohën e ekranit

Fëmija juaj mund të këmbëngulë se duke luajtur me orë video-lojëra e bën atë të lumtur. Por shumë kohë para ekranit ndikon negativisht në mirëqenien psikologjike të fëmijës tuaj. Një studim i vitit 2018 i botuar në revistën Emotion zbuloi se adoleshentët që kalonin më pak kohë në pajisjet e tyre dixhitale dhe më shumë kohë në aktivitete jashtë ekranit, si sportet, detyrat e shtëpisë, shërbimet fetare dhe aktivitete të tjera personale ishin më të lumtur.

Vendosni kufij të qartë për kohën para ekranit të fëmijës suaj. Nëse ai ka një smartphone, kufizoni hyrjen e tij kur jeni duke bërë aktivitete familjare, duke hipur në makinë ose kur ai po luan jashtë. Dhe vendosni udhëzime të qarta se sa kohë mund të kalojë duke parë TV dhe duke përdorur kompjuterin.

  • Ushtroni Mirënjohjen

Përfshirja e mirënjohjes në jetën tuaj të përditshme mund t’i ndihmojë fëmijët të bëhen njerëz më të lumtur dhe të shëndetshëm. Por, mbani mend se ka një ndryshim të madh midis detyrimit të një “faleminderit” dhe kuptimit të vërtetë të tij.

Një studim i vitit 2012 mbi mirënjohjen zbuloi se njerëzit mirënjohës gëzojnë marrëdhënie më të mira  dhe kjo mund të jetë thelbësore për të jetuar një jetë më të lumtur. Një nga mënyrat më të mira për të ndihmuar fëmijët të bëhen vërtet mirënjohës është duke modeluar mirënjohjen.

Shprehni falënderime të sinqerta kur jeni mirënjohës për dikë tjetër. Shprehni mirënjohje për gjërat që bëjnë fëmijët tuaj. Kjo do t’i mësojë ata të bëjnë të njëjtën gjë. Kthejeni në zakon të familjes të flisni për gjërat për të cilat ndiheni mirënjohës.

  • Kini pritshmëri të larta, por të arsyeshme

Pritshmëritë tuaja kanë një ndikim të madh në gatishmërinë e fëmijës tuaj për të sfiduar veten. Fëmijët tuaj do të punojnë shumë për të përmbushur pritshmëritë tuaja për sa kohë që ato janë të arsyeshme.

Studimet tregojnë kur prindërit kanë pritshmëri të larta akademike nga fëmijët e tyre, fëmijët performojnë më mirë në shkollë dhe ata përpiqen më gjatë në detyrat e vështira. Pritshmëritë e larta lidhen gjithashtu me qëndrueshmërinë në shkollë dhe atë sociale.

Por është e rëndësishme të theksohet se nuk duhet të prisni përsosmërinë, pasi kjo do të ketë efekt të kundërt. Të presësh që fëmija juaj të jetë i përkryer mund të rrisë rrezikun e e tij për probleme të shëndetit mendor. Fëmija juaj gjithashtu mund të heqë dorë nga qëllimet e vendosura për të nëse ndihet sikur ju i keni vendosur përpara pritshmërive të pamundura.

  • Mësojuni Vetëkontrollin

Ngrënia e një biskote shtesë, mosbërja e detyrave të shtëpisë për t’u argëtuar me miqtë dhe shikimi i tepruar i TV mund t’u japin fëmijëve kënaqësi të menjëhershme, por në planin afatgjatë, mungesa e vetëkontrollit dëmton më shumë sesa ndihmon.

Filloni t’ja mësoni vetë-disiplinimin fëmijës tuaj në moshë të hershme. Në të njëjtën kohë, mësojeni të mos rrethohet me shumë tundime. Disa mënyra se si mund ta ndihmoni për ta bërë këtë mund të përfshijnë:

• Vendosni një shportë në kuzhinë për smartphone. Thojini fëmijës tuaj që ta fusë smartphone-in në shportë kur bën detyrat e shtëpisë në mënyrë që të mos tundohet të shfletojë internetin.

• Vendosni të gjitha pajisjet teknologjike në një zonë të përbashkët të shtëpisë para gjumit. Pastaj, fëmija juaj nuk do të tundohet të përdorë tabletën ose telefonin kur është në shtrat.

• Pajisni frigoriferin dhe raftet me ushqim të shëndetshëm. Nëse mbani disa ëmbelsira apo patatina në shtëpi, vendosini aty ku janë të vështira për t’u arrirë dhe larg syve të fëmijëve tuaj.

  • Caktojuni të bëjnë punë të vogla

Fëmijët tuaj nuk do të duan të pastrojnë tryezën ose të fshijnë pluhurin nga dhoma e ndenjes. Por, caktimi i detyrave të shtëpisë mund të jetë një faktor kryesor për t’i ndihmuar ata të arrijnë lumturinë afatgjatë. Një studim zbuloi se dhënia e punëve për fëmijët në moshën 3 dhe 4 vjeç ishte parashikuesi më i madh i suksesit afatgjatë.

Punët e përditshme gjithashtu mund t’u mësojnë fëmijëve një larmi mësimesh të jetës, të tilla si përgjegjësia dhe shërbimi ndaj komunitetit. Rregullimi i krevatit të tyre dhe pastrimi i kuzhinës gjithashtu mund t’u japë atyre një ndjenjë arritjeje dhe t’u tregojë atyre se edhe pse janë të vegjël, ata janë të aftë të bëjnë një ndryshim.

  • Hani darkë së bashku

Një studim zbuloi se një frekuencë më e lartë e vakteve familjare lidhej fuqimisht me disponimin pozitiv tek adoleshentët. Një tjetër studim zbuloi se adoleshentët që hanë vakte me familjet e tyre kanë një qasje më pozitive për të ardhmen.

Vaktet familjare gjithashtu mund të promovojnë shëndet të mirë. Fëmijët që hanë me prindërit e tyre kanë më pak të ngjarë të jenë mbipeshë ose të kenë çrregullime të të ngrënit. Adoleshentët që hanë darkë me prindërit e tyre gjithashtu kanë më pak të ngjarë të përjetojnë çështje të abuzimit me substancat ose të shfaqin probleme të sjelljes.

Nëse nuk mund të mblidheni për një vakt familjar çdo natë, mos u shqetësoni. Shumica e studimeve kanë zbuluar se fëmijët përfitojnë nga ngrënia me prindërit e tyre edhe nëse kjo bëhet disa netë në javë.

  • Shmangni mbivlerësimin e fëmijëve tuaj

Duke i blerë fëmijës shumë dhurata gjatë festave ose duke i dhënë gjithçka që ai dëshiron nuk do ta bëjë atë të lumtur. Në fakt, mbingopja e fëmijëve në të vërtetë mund të dëmtojë mirëqenien e tyre psikologjike.

Disa studime tregojnë se fëmijëve që ju plotësohet çdo gjë me tepricë ka të ngjarë të përjetojnë ndjenja të pakënaqësisë kronike. Ata mund të përpiqen të identifikojnë ndryshimin midis dëshirave dhe nevojave dhe për pasojë, ata mund të mendojnë se lumturia buron nga të mirat materiale.

Prandaj rezistojuni dëshirës për t’i marrë fëmijës tuaj gjithçka që do. Edhe pse ai mund të insistojë që të ketë smartphone më të ri, më shumë veshje markë dhe një biçikletë më të mirë do ta bëjë atë të lumtur, studimet tregojnë ndryshe.

Jepuni atyre një mundësi për të fituar privilegje. Ata do t’i vlerësojnë gjërat shumë më tepër kur u është dashur të punojnë shumë për të marrë diçka, në vend që t’ua japin gjithçka gati.

Përqëndrohuni më shumë në përvoja sesa në gjëra. Studimet tregojnë se njerëzit që ndihen më të lumtur kalojnë kohën dhe paratë e tyre duke krijuar kujtime, jo duke mbledhur të mira materiale.

  • Ushtrohuni si familje

Nëse vendosni të shkoni për një shëtitje së bashku si familje ose bëni stërvitje, të ushtruarit mund t’i bëjë më të lumtur të gjithë në familje.

Një studim i vitit 2018 i botuar në Journal of Happiness Studies zbuloi se lloji i të ushtruarit nuk kishte rëndësi. Të ushtruarit së bashku mund t’ju ndihmojë të lidheni dhe të krijoni kujtime positive, të cilat janë edhe më shumë përbërës për lumturinë.

  1. Ndihmoni njerëzit e tjerë

Një mori studimesh e kanë lidhur altruizmin me lumturinë. Në fakt, të qenit i mirë me të tjerët mund t’i bëjë fëmijët tuaj më të lumtur dhe lumturia do t’i bëjë ata më të sjellshëm. Është një cikël pozitiv që i vendos ata për një jetë më të lumtur dhe të shëndetshme.

Një studim i vitit 2010 i botuar në Gazetën e Psikologjisë Sociale i ndau pjesëmarrësit në tre grupe.

Studiuesit zbuluan se vetëm pas 10 ditësh, grupet që kryenin të mira dhe ata që bënin gjëra të reja përjetuan një rritje të madhe të lumturisë. Ka shumë mënyra se si mund t’i bëni fëmijët tuaj të përfshihen në sjelljen altruiste. Këtu janë vetëm disa ide:

• Sfidoni të gjithë në familje të bëjnë një akt mirësie çdo ditë dhe tregoni atë që keni bërë gjatë darkës çdo mbrëmje.

• Zgjidh një organizatë për të ndihmuar çdo vit dhe bëhu vullnetar si familje disa orë në javë.

Mbani mend se fëmijët nuk kanë nevojë të jenë të lumtur gjatë gjithë kohës. Në fakt, ata kanë nevojë të përjetojnë emocione të pakëndshme gjithashtu, si trishtimi, zemërimi, frika dhe zhgënjimi.

Gjëja më e mirë që mund të bëni për të ndihmuar në rritjen e fëmijëve të lumtur është t’u jepni atyre një mjedis të rrethuar me dashuri. Fëmijët që e dinë se duhen dhe kujdesen për ta kanë më shumë gjasa të lulëzojnë, edhe kur përballen me rrethana të vështira në jetë.

Verywellfamily

https://www.verywellfamily.com